معرفی معماری کاخ ابیض (کاخ گلستان) به همراه تصاویر نقشه ها

35,000 تومان

در این بخش فایل Word معرفی معماری کاخ ابیض در مجموعه گلستان تهران به همراه تصاویر نقشه های نما، برش و پلان این کاخ برای دانلود ارائه شده است.

جهت دانلود فایل، آن را به سبد خرید اضافه کنید. برای اطلاعات بیشتر توضیحات و تصاویر پایین صفحه را ببینید.

توضیحات

در این بخش فایل Word معرفی معماری کاخ ابیض (واقع در مجموعه کاخ گلستان) برای دانلود ارائه شده است. تصاویر نقشه های نما، برش و پلان کاخ ابیض نیز در این مجموعه قرار دارد. در توضیحات به تاریخچه، سیر تحول بنا و نکات معماری آن پرداخته شده است.

کاخ ابیض در در تهران، خیابان پانزده خرداد، میدان پانزده خرداد (میدان ارگ) قرار دارد.

این کاخ به فرمان ناصرالدین‌‌شاه قاجار و با نظارت مستقیم خود وی ساخته شده است. با توجه به کتیبه موجود امین‌الملک مباشر احداث بنا و دو نفر به نام‌های مهدی و صادق کاشی از معماران یا کاشی‌کاران بنا بوده‌اند.

در کتاب تاریخچه ساختمان‌های ارگ سلطنتی آمده که در اواخر سلطنت ناصرالدین‌‌شاه، سلطان عبدالحمید، پادشاه عثمانی هدایایی برای ناصرالدين‌‌شاه فرستاد و به دستور ناصرالدین‌‌شاه این کاخ برای نگهداری آن‌ها ساخته شد.

کاخ ابیض در جنوب غربی کاخ گلستان، آخرین بنایی است که در این مجموعه ساخته شد. احداث این بنا موجب تخریب برج میدان و بخش اعظم بنای آبدارخانه گردید.

بنای کاخ ساختمانی دو طبقه است با سقف شیروانی، که از چهار طرف به فضای باز پیرامون خود گشوده می‌شود. شکل کلی و مشخصات قاعده ساختمان این احتمال را تقویت می‌کند که بنا پس از احداث تغییراتی داشته است.

در نماهای بنا، نمای شرقی یا نمای ضلع ورودی شاخص‌تر است. نما به دو بخش در بالا و پایین تقسیم شده به طوری که نمای طبقه بالا مرتفع‌تر است و طبقه پایین به صورت پایه‌ای برای طبقه بالا در آمده است.

برای مشاهده نقشه ها و معرفی سایر کاخ های تاریخی به این لینک مراجعه کنید.

مشخصات فایل دانلودی مجموعه کاخ صاحبقرانیه تهران:

نوع فایل: Docx (وُرد) و JPEG (تصاویر نقشه ها و بنا)

حجم فایل فشرده: 17.2 مگابایت

تعداد صفحات: 14 صفحه Word و 17 تصویر

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “معرفی معماری کاخ ابیض (کاخ گلستان) به همراه تصاویر نقشه ها”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *