فایل پاورپوینت معرفی سردر جورجیر (مسجد حکیم اصفهان)

60,000 تومان

در این بخش، فایل پاورپوینت معرفی کامل سردر جوجیر که در مجاورت مسجد حکیم فعلی قرار دارد برای دانلود ارائه شده است. در این پژوهش، معماری، نمادها، تزئینات و طاق های سردر جورجیر مورد بررسی قرار گرفته اند.

فایل معرفی سردرجورجیر، با فرمت پاورپوینت می باشند و  قابلیت استفاده و ویرایش با نرم افزار پاورپوینت را دارد. برای اطلاعات بیشتر تصاویر محصول را ببنید و یا بخش توضیحات را بخوانید.  در صورت تمایل به خرید با استفاده از کادر سبز رنگ سمت چپ آن را به سبد خرید اضافه کنید و بلافاصله دانلود کنید.

توضیحات

در این بخش فایل پاورپوینت تحقیق در مورد سردر جورجیر برای دانلود ارائه شده است. دسته بندی تزئینات، نقوش، عناصر، کتیبه ها، خوون چینی ها، پیلک ها و قوس های مسجد جامع جورجیر در این تحقیق بررسی شده اند.

سردر جورجیر متعلق به مسجدی به همین نام است که گویا در قرن چهارم هجری بدستور صاحب بن عباد وزیر مؤید الدوله و فخرالدوله دیلمی کنار گذر بازار رنگرزها، در بازار قدیم اصفهان ساخت شده است. تا آنجا که امروزه از منابع تاریخی دستگیرمان می شود، پس از گذشت چند قرن که دیگر نامی از جورجیر برده نشده، بار دیگر در دوره صفویه از خرابه های آن یاد می شود. چنانکه بدستور حکیم داوود، پزشک دربار شاه عباس دوم مسجد حکیم فعلی بر روی این خرابه ها ساخته و سر در قدیمی در شمال بنای جدید همچنان حفاظت می گردد و یکی از پنج ورودی آن محسوب می شود.

برخی از منابع برای این تحقیق عبارتند از: «مسجد حکیم اصفهان» از محمود ماهرالنقش، مقالات کنگره تاریخ معماری و شهرسازی از شهلا افشار نادری، خیال خاک از غلامرضانصراصفهانی و یک نقش و صد نشان ازسازمان فرهنگي تفريحي شهرداري اصفهان و مطالعات میدانی در محل سرد جورجیر.

مشخصات فایل معرفی سردر جورجیر به شرح زیر است:

نوع فایل : PPTX  (پاورپوینت)
حجم فایل فشرده : 5.46 مگابایت

تعداد اسلاید: 65
فایل با نرم افزار پاورپوینت قابل استفاده و ویرایش است

فایل بلافاصله پس از پرداخت از هریک از سه روش:  1- نمایش لینک دانلود بلافاصله پس از پرداخت 2- ارسال لینک دانلود به ایمیل شما  3- ارائه لینک دانلود در حساب کاربری شما (ثبت نام در حین خرید) قابل دانلود است.

 

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “فایل پاورپوینت معرفی سردر جورجیر (مسجد حکیم اصفهان)”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *