آشنایی با معماری جهان: معماری بین النهرین

52,000 تومان

در این بخش پاورپوینت آموزشی مبحث «هنر و معماری بین النهرین» مرتبط با سرفصل درس «آشنایی با تاریخ معماری جهان» برای دانلود ارائه شده است. این مبحث شامل بررسی معماری تمدن های سومر، آکاد، بابل کهن، آشور و بابل جدید می شود.

برای مشاهده همه مباحث این درس، به صفحه اصلی مجموعه پاورپوینت های آموزشی درس آشنایی با تاریخ معماری جهان مراجعه کنید.

پاورپوینت آشنایی با تاریخ معماری بین النهرین، با فرمت pptx است و با نرم افزار پاورپوینت قابلیت استفاده و ویرایش را دارند. برای اطلاعات بیشتر تصاویر محصول را ببنید و یا بخش توضیحات را بخوانید.  در صورت تمایل به خرید با استفاده از کادر سبز رنگ سمت چپ آن را به سبد خرید اضافه کنید و بلافاصله دانلود کنید.

توضیحات

در این بخش پاورپوینت آموزشی مبحث تاریخ معماری بین النهرین از مباحث درس آشنایی با تاریخ معماری جهان برای دانلود ارائه شده است.

از 4000 سال قبل از میلاد  اتفاق مهمی در بین النهرین رخ داد و آن مسکونی شدن دره های بزرگ رودخانه ها بود. نخستین آثار هنری بین النهرین غالبا جنبه مذهبی دارد، درصورتی که هنر  مصری به ستایش از کارهای پادشاهان مربوط می شود و موضوعات تاریخی را به نمایش می گذارد. معماری ساختمانی در بین النهرین شامل معابد و در مصر شامل آرامگاه پادشاهان می شود.
نخستین جامعه متمدن در بین النهرین به صورت هسته های جداگانه و حکومتهای مستقل و متکی به خود با سرزمین های قابل شکل اطرافشان شکل گرفت . جامعه مصر به شکل یک قلمرو واحد ، یکپارچه ولی روستا نشین، شکل یک پادشاهی مستبد را به خود گرفت.

پیدایش تمدن های اولیه در این منطقه، به عنوان سپیده دم تاریخ بشریت شناخته می شود. پس از پیدایش این دو تمدن قدرمند و متضاد (مصر و بین النهرین) تاریخ جهان به صورت ثبت پیدایش ، رشد و زوال تمدن ها و ظهور و سقوط دولت ها و ملت ها پدید آمد. با آشنایی بشر با فنون آبیاری و تا حدی مهار کردن سیلاب ها امکان ایجاد سکونت گاه های بزرگ پدید آمد . در ابتدای تاریخ مدون بشر، دره بین النهرین سفلی (جنوب بین النهرین) به اشغال سومریان درآمد. منشا این قوم از معماهای بزرگ تاریخ باستان است.
از مدارک به دست آمده از غارهای دیرینه سنگی چنین بر می آید که انسان سعی داشته با توسل به جادوی تصویر بر محیط و طبیعت پیرامون خود تسلط یابد. همزمان با ظهور سومریان و آغاز تاریخ مدون جادوی کهن جای خود را به دین نیکخواهی و بدخواهی داد. دین سومریان بر محور خدایان طبیعت بود. (خدای آفتاب-خدای آسمان، خدای آبها، خدای ماه، الهه عشق و ….) . پادشاه نماینده آنها روی زمین تلقی می شد.

در این بخش مباحث و تصاویر مرتبط با آثار و معماری تمدن های سومر، آکد، بابل کهن، آشور و بابل در قالب یک فایل پاورپوینت ارائه شده اند.

مشخصات فایل پاورپوینت آشنائی با هنر و معماری بین النهرین

نوع فایل : pptx  (پاورپوینت)
حجم فایل فشرده : 7.92 مگابایت

تعداد اسلاید: 49
فایل با نرم افزار پاورپوینت 2013 و بالاتر قابل استاده و ویرایش است

فایل بلافاصله پس از پرداخت از هریک از سه روش:  1- نمایش لینک دانلود بلافاصله پس از پرداخت 2- ارسال لینک دانلود به ایمیل شما  3- ارائه لینک دانلود در حساب کاربری شما (ثبت نام در حین خرید) قابل دانلود است.

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “آشنایی با معماری جهان: معماری بین النهرین”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *