نقشه ی آب انبار 4 بادگیره به همراه پلان ، نما و برش بادگیرها

25,000 تومان

در  این بخش نقشه های پلان، نما، وبرش  و جزئیات یک آب انبار چهار بادگیره به همراه پلان، برش و نماهای بادگیر آن متعلق به مجموعه باغ حجت آباد وزیر یزد ارائه شده اند.قوس گنبد آب انبار از نوع چهار قسمتی افزوده است که روش ترسیم قوس نیز بیان شده است.

نقشه ها در قالب فایل با پسوند DWG ارائه شده اند و با اتوکد 2004 و بالاتر قابل استفاده است.

برای مشاهده جزئیات بیشتر روی تصویر محصول کلیک کنید و توضیحات را بخوانید.

توضیحات

در این بخش، برداشت یک آب انبار سنتی، به همراه نقشه های اتوکدی پلان و برش آب انیار و بادگیرها، برای دانلود ارائه شده است. برای دانلود معرفی باغ حجت اباد وزیر و نقشه های عمارت باغ به این لینک مراجعه کنید.

مجموعه وزیر حجت آباد، مجموعه ای تاریخی و زیباست که از چندین عمارت و بنای زیبای آجری تشکیل شده است. براساس شواهد و اسناد تاریخی تاریخ احداث این مجموعه به سال 1298 هجری قمری باز می‌گردد و مربوط به دوره قاجار است و در شهرستان صدوق استان یزد کنار روستای حجت آباد وزیر 25 کیلومتری شهر یزد کنار جاده یزد تهران، واقع شده و  از چند بنای ارزشمند قدیمی تشکیل شده است که در تاریخ ۱۵ دی ۱۳۷۵ با شمارهٔ ثبت۱۸۲۷ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

در عملیات مرمت و احیای این مجموعه با توجه به آنکه بخش زیادی از مجموعه شامل بازارچه، آب انبار و کاروانسرا دچار تخریب‌های شدید شده و به مرور بر اثر طوفانهای شن منطقه زیر خاک مدفون شده بودند. براساس طرح احیاء عملکردهای گوناگون و نوینی برای بخشهای مختلف مجموعه در نظر گرفته شده است.

در این بخش نقشه های کامل آب انبار و بادگیرهای آن در قالب فایل اتوکد ارائه شده است. از بادگیر مجموعه علاوه بر نما یک برش عمودی و سه برش افقی ترسیم شده است.از گنید آب انبار نیز سایت پلان، برش افقی و عمودی و نحوه ی ترسیم قوس آن به همراه جزئیات اجرایی جهت مرمت در این فایل قرار دارد.

یرای مشاهده ی موقعیت این مجموعه اینجا را کلیک کنید.

 

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “نقشه ی آب انبار 4 بادگیره به همراه پلان ، نما و برش بادگیرها”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *