آشنایی با معماری جهان: سبک رومانسک

52,000 تومان

در این بخش پاورپوینت آموزشی مبحث «معماری سبک رومانسک» مرتبط با سرفصل درس «آشنایی با تاریخ معماری جهان» برای دانلود ارائه شده است. این مبحث شامل بررسی هنر و معماری رومانسک و انواع سبک های آن می شود.

برای مشاهده همه مباحث این درس، به صفحه اصلی مجموعه پاورپوینت های آموزشی درس آشنایی با تاریخ معماری جهان مراجعه کنید.

پاورپوینت آشنایی با معماری سبک رومانسک، با فرمت pptx است و  با نرم افزار پاورپوینت قابلیت استفاده و ویرایش را دارند. برای اطلاعات بیشتر تصاویر محصول را ببنید و یا بخش توضیحات را بخوانید.  در صورت تمایل به خرید با استفاده از کادر سبز رنگ سمت چپ آن را به سبد خرید اضافه کنید و بلافاصله دانلود کنید.

 

توضیحات

در این بخش، فایل پاورپوینت آشنایی با هنر و معماری رومانسک را می توانید دانلود کنید که به بررسی سبک های مختلف معماری رومانسک پرداخته است.

با تقسیم امپراتوری روم به دو بخش شرقی و غربی و در نهایت سقوط امپراطوری روم غربی تحولات مهمی در اروپای غربی رخ داد. در قرن 4 میلادی امپراتوری روم در معرض هجوم اقوام شمالی (بربرها) بود و سرانجام امپراتور روم در جنگ با گوت ها کشته شد و روم تسلیم گوت ها شد. با استقرار بربرها در اروپاي غربي وحدت امپراتوري رم درهم شكست و از آن ميان زبان ايتاليايي و فرانسوي واسپانيولي كه از لاتين ريشه گرفته اند پديدار گرديدند. درگیری بین اقوام اروپا تا سال 750 میلادی طول کشید، تا این که در این دوره امپراتوری کاتولیک فرانک ها قدرت را در دست گرفت و آرامش نسبی به اروپا برگشت.

در خلال این تغییرات تحولات هنری در اروپا پدید آمد که آن را رومانسک یا رومی وار می نامند. در حالی که رومانسک وام دار از هنر رومی بود ، اما خود به تنهایی هنری محض و اصیل قلمداد می شد. نکته قابل توجه در معماری رومانسک احترام و جایگاه ویژه معنوی و مذهبی کلیسا و همچنین عملکردهای مختلف این بنا برای وعظ و سخنرانی ، محل تجمع ها و سخنرانی هاست. این سبک معماری با هلال های نیم مدور و دیوارهای سنگین شبیه به یک معماری رم باستان بود.

با ورود معماران رومانسک به کشورهای اروپایی , معماری در هر یک از کشورها ویژگی خاصی پیدا کرد طوری که سبک های « لومباردی » , «نورماندی » , « آکیتن » و « کلونی – بورگونی » بوجود آمدند .

هنر رومانسك در هر كشور نام ويژه اي دارد. براي مثال :

  • در ايتاليا: لومبارد و توسكان
  • در انگلستان: نرمان
  • در المان: ژرمن
  • در فرانسه: اكیتن  و کلونی – بورگونی

در ادامه انواع سبک های رومانسک شامل لومباردی، توسکان، نورماندی، آکتین و کلونی-بورگونی به اختصار معرفی شده اند. در این پاورپوینت آموزشی، ویژگی های معماری رومانسک به همراه تصاویر و نقشه های بناهای مربوط مورد بررسی قرار گرفته اند.

مشخصات فایل پاورپوینت آشنائی با هنر و معماری رومانسک

نوع فایل : pptx  (پاورپوینت)
حجم فایل فشرده : 21/5 مگابایت
تعداد اسلاید: 82
فایل با نرم افزار پاورپوینت 2013 و بالاتر قابل استاده و ویرایش است

فایل بلافاصله پس از پرداخت از هریک از سه روش:  1- نمایش لینک دانلود بلافاصله پس از پرداخت 2- ارسال لینک دانلود به ایمیل شما  3- ارائه لینک دانلود در حساب کاربری شما (ثبت نام در حین خرید) قابل دانلود است.

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “آشنایی با معماری جهان: سبک رومانسک”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *