معرفی معماری باغ شاهزاده ماهان به همراه تصاویر و نقشه ها

59,000 تومان

در این بخش، فایل Word معرفی معماری باغ شاهزاده ماهان کرمان برای دانلود ارائه شده است. تصاویر نقشه ها و پلان مجموعه نیز در این فایل قرار دارد.

برای دانلود نقشه اتوکدی باغ شاهزاده ماهان نیز می توانید به این لینک مراجعه کنید.

برای دانلود فوری فایل می تواند آن را به سبد خرید اضافه کنید. برای اطلاعات بیشتر توضیحات و تصاویر پایین صفحه را مشاهده فرمایید.

توضیحات

در این بخش یک فایل word در مورد معماری باغ شاهزاده ماهان کرمان برای دانلود ارائه شده است. تصاویر نقشه ها شامل نما، برش و پلان باغ شاهزاده ماهان دراین مجموعه قرار دارد. در متن این پژوهش به معرفی بنا، تاریخچه، سیر تحولات و نکات معماری آن پرداخته شده است. باغ شاهزاده ماهان در 2 کیلومتری شهر ماهان و در نزدیکی کرمان و در دامنه کوه های تیگران جای گرفته و مربوط به پایان دوره قاجاریه است.

این فایل word شامل این مطالب است:

  • بانیان و سازندگان بنا
  • سلسه مراتب دسترسی در باغ شاهزاده ماهان
  • حکمت های معماری باغ شاهزاده ماهان
  • سیر تحول بنا
  • نکاتی در مورد معماری بنا
  • جنبه های توریستی باغ شاهزاده ماهان
  • جلوه نمایش آب در باغ شاهزاده ماهان
  • منابع و مآخذ

باغ شاهزاده ماهان باغ شاهزاده ماهان یکی از زیباترین باغ‌های سنتی ایران محسوب می‌شود، باتوجه‌به این که این باغ جزو آثاری است که در میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده لذا در سطح بین‌المللی از اهمیت و جایگاه ویژه‌ای برخوردار است

اين باغ در نیم فرسنگی ماهان کرمان در دامنه کوه های تیگران جلوه گری می کند و از يادگارهای عبدالحمید میرزا فرمانفرما-حاکم کرمان در در سال‌های 1298 تا 1309 و اواخر دوره قاجاريه است.در زمان ساخته شدن باغ تاثیر پذيری احتمالی آن از سنن باغ سازی ديگر مطرح است.علاوه بر نسبت با مقوله بنیادی باغ ايرانی چگونگی وابستگی باغ شاهزاده به سنت های محلی ، موضعی ، باغ سازی و نوآوری ها و بدعت های احتمالی مورد تاکید است.

باغ شاهزاده با وجود پوشش گیاهی مطلوب، محیط پیرامون آن، با چشم‌انداز عمومی منطقه تیگران، فاقد درخت بوده و به‌تبع آن‌یکی از نقاط تمایز این باغ با محیط پیرامون، پر درخت بودن آن در محوطه‌ای کویری و بی‌درخت است.

رابطه باغ با فضای بیرونی وجود ارتفاعات بلند رشته‌کوه‌های جوپار منظری بسیار جالب برای باغ در این گستره فراهم آورده است.

تقسیم‌بندی کلی باغ به‌صورت یک محور طولی و دو کانون محوطه بنای اصلی باغ در قسمت بالا و محوطه ورودی در قسمت پایین قابل تشخیص است.شکل کلی باغ با محور مرکزی، آبشارها، پیاده‌روها و ردیف متناوب درختان چنار و سرو، کرت‌های جانبی میوه، دید بیننده را به بنای سفید بالاخانه در متن کوه‌ها متوجه می‌سازد.

در باغ شاهزاده حوض‌ها به‌وسیلة جوی آب پر می‌شوند و نقش فواره‌ها آب حوض‌ها کاملاً تزیینی است.

مصالح بناهای باغ عمدتاً آجر و اندود می‌باشد. سردر خانه توسط کاشی نره مزین گردیده است. بنای بالاخانه کلاً اندود می‌باشد.

دو بنای عمارت ورودی و ساختمان اصلی در دو سوی این محور آن را بیش‌ازپیش متجلی می‌کنند. دو حوض وسیع یکی جلوی ساختمان اصلی باغ در بالا و دیگری با مساحت بیش از پانصد مترمربع در پشت ساختمان سردر در پایین باغ قرار دارد.

باغ شاهزاده ماهان، در صحرایی وسیع کرمان قرار دارد، شکل کلی باغ با محور مرکزی، آبشارها، پیاده‌روها و ردیف متناوب درختان چنار و سرو، کرت‌های یانبی میوه، دید بیننده را به بنای سفید بالا دانه در متن کوه‌ها متوجه می‌سازد.

مشخصات فایل دانلودی معرفی معماری باغ شاهزاده ماهان 

نوع فایل: Docx (وُرد) و JPEG (تصاویر نقشه ها و بنا)

حجم فایل فشرده: 16.16 مگا بایت

تعداد صفحات: 30 صفحه Word و 29 تصویر

تصاویر محصول

برای دانلود نقشه اتوکدی باغ شاهزاده ماهان نیز می توانید به این لینک مراجعه کنید.

 

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “معرفی معماری باغ شاهزاده ماهان به همراه تصاویر و نقشه ها”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *