آشنایی با معماری جهان: ایران باستان؛ ایلامی، ماد و هخامنشی

60,000 تومان

در این بخش پاورپوینت آموزشی مبحث «معماری ایران باستان، دوره ی ایلامی، ماد و هخامنشی» مرتبط با سرفصل درس «آشنایی با تاریخ معماری جهان» برای دانلود ارائه شده است. این مبحث شامل بررسی هنر و معماری شیوه ی پارسی در ایران باستان می شود.

برای مشاهده همه مباحث این درس، به صفحه اصلی مجموعه پاورپوینت های آموزشی درس آشنایی با تاریخ معماری جهان مراجعه کنید.

پاورپوینت آشنایی با تاریخ معماری ایران باستان (ایلامی، ماد و هخامنشی)، با فرمت pptx است و  با نرم افزار پاورپوینت قابلیت استفاده و ویرایش را دارند. برای اطلاعات بیشتر تصاویر محصول را ببنید و یا بخش توضیحات را بخوانید.  در صورت تمایل به خرید با استفاده از کادر سبز رنگ سمت چپ آن را به سبد خرید اضافه کنید و بلافاصله دانلود کنید.

 

توضیحات

در این بخش، فایل پاورپوینت آشنایی با هنر و معماری ایران باستان شامل معماری ایلامی، ماد و هخامنشی را می توانید دانلود کنید که به بررسی معماری شیوه ی پارسی پرداخته است.

معماری ایران باستان در این جا در چند دوران مطالعه می شود :

الف- معماری پیش از پارسی ( شامل تمدن ایلامیان و مادها )
ب- معماری پارسی (از روزگار هخامنشیان تا حمله اسکندر به ایران، سده 6 ق.م تا سده 4 ق.م
ادوارد تاریخی ایران پیش از اسلام به دسته های زیر تقسیم شده اند که در این جا دوره های اول تا سوم بررسی شده اند:

1- معماری ایلامی  (1000 قبل از میلاد )

2- معماری مادی ( 708 قبل از میلاد تا 550 قبل از میلاد )

3- معماری هخامنشی ( 550 قبل از میلاد تا 330  قبل از میلاد )

4- معماری اشکانی ( 250  قبل از میلاد تا 226 میلادی )

5- معماری ساسانی  ( 226  میلادی تا 651  میلادی )

معماری ایلامی به عنوان معماری پیش از پارسی بررسی می شود. تا پیش از کوچ آریائیان به ایران ، اقوام وطوايف گوناگونی در ایران زندگی کرده اند که دارای حکومت و معماری پیشرفته بوده‌اند . از قدیمی ترین مراکز استقرار با ویژگیهای مهم معماری و هنری در ایران تپه زاغه است که از مراکز اولیه استقرار کشاورزان در ایران است و در دشت قزوین قرار دارد . تا پیش از آمدن مادها و پارس ها ، تاریخ سرزمین ایران تقریبا منحصر به تاریخ ایلام بوده است . ایلامیان ساکنان اصلی دشت خوزستان بوده اند و تا حدودی از فرهنگ سومری تاثیر پذیرفته بوده اند  و همچون آن‌ها به چند خدا باور داشته اند . مرکز تمدن ایلامی شهر شوش بوده است .
دوره ی بعدی که در این مجموعه بررسی شده است معماری مادهاست. در حدود هزاره اول پیش از میلاد گروه های از اقوام آریایی به ایران مهاجرت کردند و مادها و پارس ها در نیمه دوم قرن نهم پیش ازمیلاد در تاریخ ایران ظاهر گردیدند . نفوذ وظهور مادها در غرب ایران احتمالا خیلی زودتر آغاز گردید . مادها در سده هفتم پیش از میلاد نخستین پادشاهی خود را پس از ایلامیان در سرزمین ایران بنیان گذاشتند و بنا بر پاره‌ای از گفته ها همدان کنونی (هگمتانه) را به پایتختی برگزیدند . در سال 549 ق.م دولت ماد به دست پارسها از بین رفتند.

پس از آن معماری هخامنشی (پارسی) مورد بررسی قرار گرفته است. در حدود هزاره اول پیش از میلاد گروه های از اقوام آریایی به ایران مهاجرت کردند و مادها و پارس ها در نیمه دوم قرن نهم پیش ازمیلاد در تاریخ ایران ظاهر گردیدند . نفوذ وظهور مادها در غرب ایران احتمالا خیلی زودتر آغاز گردید . مادها در سده هفتم پیش از میلاد نخستین پادشاهی خود را پس از ایلامیان در سرزمین ایران بنیان گذاشتند و بنا بر پاره‌ای از گفته ها همدان کنونی (هگمتانه) را به پایتختی برگزیدند . در سال 549 ق.م دولت ماد به دست پارسها از بین رفتند .

در این پاورپوینت آموزشی این دوره ها به همراه تصاویر، نقشه بناها و ویژگی های معماری مورد بررسی قرار گرفته اند.

مشخصات فایل پاورپوینت آشنائی با هنر و معماری ایران باستان (معماری پارسی و پیش از پارسی)

نوع فایل : pptx  (پاورپوینت)
حجم فایل فشرده : 17.6 مگابایت

تعداد اسلاید: 103
فایل با نرم افزار پاورپوینت 2013 و بالاتر قابل استاده و ویرایش است

فایل بلافاصله پس از پرداخت از هریک از سه روش:  1- نمایش لینک دانلود بلافاصله پس از پرداخت 2- ارسال لینک دانلود به ایمیل شما  3- ارائه لینک دانلود در حساب کاربری شما (ثبت نام در حین خرید) قابل دانلود است.

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “آشنایی با معماری جهان: ایران باستان؛ ایلامی، ماد و هخامنشی”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *