نقشه های اتوکد برداشت مسجد سپهسالار تهران (مدرسه عالی شهید مطهری)

40,000 تومان

در این بخش فایل اتوکد نقشه های برداشت شده ی مسجد سپهسالار (مسجد-مدرسه ی شهید مطهری یا مدرسه ی عالی مطهری) تهران برای دانلود ارائه شده است.

این نقشه ها شامل پلان کلی مسجد سپهسالار، نما و برش های آن از ایوان های حیاط و نمای اصلی ورودی آن و همچنین نقشه ی یکی از ایوان ها و شبستان ها با اندازه گذاری و جزئیات بیشتر است.

برای اطلاعات بیشتر تصاویر محصول را ببینید و توضیحات را بخوانید.

 

توضیحات

در این بخش پلان اتوکد مسجد سپهسالار تهران یه همراه سایر نقشه های این بنا برای دانلود ارائه شده است. نقشه برداشت مسجد سپهسالار با نرم افزار اتوکد قابل ویرایش است.

با وجود شروع انحطاط و هرج و مرج در معماری اصیل ایران در دوره ی قاجار، مدرسه و مسجد سپهسالار تهران که در این دوره ساخته شده است نقطه‌ی تکاملی از نظر فضا و خلاقیت در الگوی مدرسه یا مسجدهای ایرانی به شمار می رود. این بنا در ضلع جنوب شرقی میدان بهارستان واقع شده است و طرح آن در سال 1296 هجری قمری (1257/8 هجری شمسی) توسط میرزا مهدی خانشقاقی ( یا ممتحن الدوره، اولین ایرانی تحصیل کرده ی معماری) و استاد حسین قمی آغاز شد. گنبد خانه این بنا که ریشه در سیر تکاملی معماری گنبدها در ایران دارد، حداکثر گشادگی و سیلان فضا را با حس تعلیق و بی وزنی القا می کند.

در این جا می توانید نقشه های برداشت پلان و نماهای  مسجد و مدرسه سپهسالار را در قالب یک فایل اتوکد به همراه تصویری از سایت پلان آن دانلود کنید. برای استفاده از فایل ابتدا آن را از حالت فشرده (Zip) خارج ساخته، و سپس با اتوکد 2004 و بالاتر می توانید مشاهده و ویرایش نمایید.

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “نقشه های اتوکد برداشت مسجد سپهسالار تهران (مدرسه عالی شهید مطهری)”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *