معرفی معماری مسجد فرط به همراه تصاویر و نقشه ها

50,000 تومان

در این بخش، فایل Word معرفی معماری مسجد فرط یزد برای دانلود ارائه شده است. تصاویر نقشه ها و پلان مسجد فرط نیز در این فایل قرار دارد.

برای دانلود فوری فایل می تواند آن را به سبد خرید اضافه کنید. برای اطلاعات بیشتر توضیحات و تصاویر پایین صفحه را مشاهده فرمایید.

توضیحات

در این بخش یک فایل word مورد معماری مسجد فرط برای دانلود ارائه شده است. تصاویر نقشه‌ها شامل نما، برش و پلان مسجد فرط در این مجموعه قرار دارد. در متن این پژوهش به معرفی بنا، تاریخچه، سیر تحولات و نکات معماری آن پرداخته شده‌است. مسجد فرط در شهر یزد و در ضلع شمالی خیابان قیام _ محله دارالشفاء و در مجاورت مجموعه بازارهای قدیمی یزد واقع شده است.

این فایل word شامل این مطالب است:

  • بانی
  • منابع تاریخی
  • مشخصات بنا
  • کتیبه های تاریخی
  • متن کتیبه ها
  • موقوفات مسجد
  • منابع و ماخذ

مسجد فرط مسجدی در نهایت سادگی ولی با معماری سنتی و اسلامی است که در یکی از قدیمی ترین محله‌های مسکونی شهر یزد به نام محله دارالشفاء بنا شده و مساحت آن حدود 1207 متر مربع است.

این مسجد در منابع و مصادر مربوط به یزد با نامهای بذک، پذک، پتک، فرط و مسجد رضوی آمده است. بر اساس اسناد تاریخی، سابقه تاسیس و بنیان این مسجد به نیمه اول قرن 2 ه.ق زمام امامت امام صادق (ع) و اوایل حکومت عباسیان می رسد.

بر اساس اسناد تاریخی مسجد فرط از کهن ترین مساجدی است که پس از تاسیس، هویت آن محفوظ مانده و کماکان مورد توجه بسیاری از علاقه‌مندان هشتمین اختر آسمان ولایت قرار دارد. سنگ های تاریخی متعددی در گوشه و کنار این استان دیده می شود که همه تعیین مسیر آن حضرت را حکایت می کند.

از جمله این سنگ ها سنگ خوش نقشی در مرکز فراشاه یزد قرار دارد. لوح سنگ دیگری در محراب شهرک خرانق نصب است که اطلاعات مهمی را درباره گذرگاه حضرت ثامن‌الائمه (ع) در اختیار محققان و مورخان قرار می دهد.

در سده اخیر تعمیرات متفرقه زیادی در این مسجد صورت گرفته و اخیرا برخی امکانات رفاهی در نظر گرفته شده و به انجام رسیده. ساختمان فعلی مسجد مربوط به عهد صفویه است.

مشخصات فایل دانلودی معرفی معماری مسجد فرط

نوع فایل: Docx (وُرد) و JPEG (تصاویر نقشه ها و بنا)

حجم فایل فشرده: 33 مگا بایت

تعداد صفحات:  38 صفحه Word و 28 تصویر

تصاویر محصول و پلان مسجد فرط

 

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “معرفی معماری مسجد فرط به همراه تصاویر و نقشه ها”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *