پاورپوینت معرفی عمارت تاریخی رکیب خانه (موزه هنرهای تزئینی) اصفهان

60,000 تومان

در این بخش فایل پاورپوینت معرفی معماری عمارت رکیب خانه اصفهان که هم اکنون کاربری موزه هنرهای تزئینی اصفهان را دارد برای دانلود ارائه شده است. دراین تحقیق، تاریخچه، تصاویر نقشه های عمارت رکیب خانه، مرمت بنا و فضاهای آن معرفی شده اند.

معرفی عمارت رکیب خانه اصفهان ، با فرمت پاورپوینت می باشند و  قابلیت استفاده و ویرایش را دارد. برای اطلاعات بیشتر تصاویر محصول را ببنید و یا بخش توضیحات را بخوانید.  در صورت تمایل به خرید با استفاده از کادر سبز رنگ سمت چپ آن را به سبد خرید اضافه کنید و بلافاصله دانلود کنید.

توضیحات

در این بخش فایل پاورپورینت معرفی عمارت رکیب خانه اصفهان (معماری و مرمت بنا) برای دانلود ارائه شده است.

این بنا که به عنوان بخشی از مجموعه بناهای دولتخانه صفوی در اوایل قرن یازدهم هجری در زمان شاه عباس اول احداث شد، به عنوان محل نگهداری یراق آلات ولوازم سوارکاری سلطنتی مورد استفاده قرار میگرفته است و ازطریق راهروی اختصاصی و عبور ازدروازه عالی قاپو به میدان نقش جهان دسترسی داشته.
   عمارت تاریخی رکیب خانه درمرکز شهر اصفهان ونزدیک بناهای مشهوری همچون تالاراشرف, کاخ چهلستون, عالی قاپو وتوحیدخانه قرار دارد و از جمله بناهای بافت قدیمی اصفهان به شمار می رود.
با مراجعه به ماَخذ مختلف دوران صفوی وباتوجه به کلمه رکیب خانه مشخص می شود که این محل نگهداری لوازم سوارکاری ویراق آلات اصطبل دولت بوده. بامنقرض دولت صفوی این عمارت متروک گردید وبعدها در دوره قاجار  احیاء شد. دردوره حکومت مسعود میرزا ضل السلطان بعدازتعمیرات والحاقاتی که به آن دوره سازگاربود بعنوان محل این حاکم تعین گردید.
دردوره پس ازانقلاب اسلامی رکیب خانه موردمرمت اساسی قرارگرفت و بعد از بازسازی مقدر شد اشیاء موجوددر موزه های هنرهای تزئینی تهران وبقیه اشیاء به اصفهان منتقل گردد ودراین ساختمان به معرض تماشای عموم گذاشته شود. در اجرای این هدف، درتابستان 1375 گنجینه تزئینی افتتاح شد.

مشخصات فایل معرفی عمارت رکیب خانه اصفهان به شرح زیر است:

نوع فایل : PPT  (پاورپوینت)
حجم فایل فشرده : 8.08 مگابایت

تعداد اسلاید: 41
فایل با نرم افزار پاورپوینت قابل استفاده و ویرایش است

فایل بلافاصله پس از پرداخت از هریک از سه روش:  1- نمایش لینک دانلود بلافاصله پس از پرداخت 2- ارسال لینک دانلود به ایمیل شما  3- ارائه لینک دانلود در حساب کاربری شما (ثبت نام در حین خرید) قابل دانلود است.

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “پاورپوینت معرفی عمارت تاریخی رکیب خانه (موزه هنرهای تزئینی) اصفهان”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *